YALANCI BEYİN TÜMÖRÜ

Yalancı Beyin Tümörü

Baş ağrısı, her yaştan insanın yaşadığı ve çözümü için en çok ilaç kullanılan rahatsızlıkların başında geliyor. Mevsim dönümlerinden strese, nörolojik problemlerden diş hastalıklarına pek çok sebebi olan baş ağrısının bazı spesifik türleri de söz konusu. Özellikle de genç kadınlarda görülen ve yalancı yalancı tümör bozukluklarının eşlik ettiği dirençli baş ağrısı şikayetinde tanısı zor konulan “yalancı tümör” riski, mutlaka değerlendirilmesi gerekmektedir.

Baş Ağrılarınızın Sebebi Yalancı Tümör Olabilir

Beyinden kanın tekrar kalbe dönmesini sağlayan toplardamarlarda (venöz yapılar) oluşan darlıklar sebebiyle beyinde basıncın artmasına bağlı olarak gelişen hastalık, tıp literatüründe “yalancı tümör” olarak adlandırılır.

Yalancı Beyin Tümörü Belirtileri

Yalancı Beyin Tümörü SendromuHastalar özellikle göz arkalarında yoğunlaşan baş ağrısından şikayet ederler. Baş ağrısının yanı sıra, görme bozuklukları (çift görme, bulanık görme ve geçici görme kaybı gibi), kulak çınlamaları, kulak uğultuları ve başta ağırlık hissi sıklıkla bildirilen rahatsızlıklardır.

Oluşan tüm bu şikayetler, tümör oluşumunu işaret etse de yapılan muayene ve tetkikler genellikle normal sonuç verir. Buna bağlı geliştirilen tedavi yöntemleri ise hasta için fayda sağlamaz. Beyin omurilik sıvısında artış tespit edilse de, tomografi ve MR sonuçlarında çoklukla net bir bulguya rastlanmaz.

Yalancı tümör oldukça spesifik bir hastalıktır ve tanısı oldukça zordur. Doktorun hastalığı tanıması ve hastanın hikayesini detaylıca dinlemesi tanının konulmasını kolaylaştırır. Bu anlamda girişimsel nöroradyoloji, hastalığın teşhis ve tedavisinde önemli bir fark yaratmaktadır.

Yalancı Beyin Tümörü Tedavisi

Yalancı tümör, tedavi edilebilen bir hastalıktır. Tedavi edilmemesi halinde ciddi görme bozukluklarına hatta körlüğe yol açabilen yalancı tümör, ilaçla uzun vadede tedavi edilebilen bir hastalıktır.

Ancak uzun süre dar bir görme alanı ve baş ağrısı ile yaşamak istemeyen hastaların girişimsel nöroradyoloji uzmanlığı sayesinde küçük bir kesiden girilerek, daralan toplardamara yapılacak stent uygulaması ile birkaç saat içinde kalıcı bir çözüme ulaşmak mümkün.

Yaşam kalitesini olumsuz etkileyen ve kalıcı hasarlara yol açan yalancı tümör, gelişen tıbbın nimetlerinden biri olan kabul edilen girişimsel nöroradyoloji ile kısa zamanda tedavi edilebilmektedir.