MILD Nedir? MILD Tedavisi Nasıl Gerçekleşir?

11 Temmuz 2018 by drerenerdem0
mild-nedir-mild-tedavisi-yontemi.jpg

Minimal Invaziv Lomber Dekompresyon anlamına gelen MILD, Amerika Birleşik Devletleri’nde geliştirilmiş ve açık cerrahiye gerek duymaksızın, omurga kanalındaki darlıkları gidermeye yarayan güvenilir ve yeni bir tedavi yöntemidir.

İşlem, ayaktan tedavi şeklinde hastanede kalmaya gerek duyulmadan yapılır. Bütün işlem, aspirin büyüklüğündeki bir delikten gerçekleştirilir. İşlem, genel anesteziye gerek duymaksızın dikiş bile gerektirmeden, 1 saatten kısa bir süre içerisinde tamamlanır.

MILD NASIL CALIŞIR?

Amerika’da binlerce hastaya güvenli bir şekilde uygulanan bu yöntem, artık ülkemizde de kullanılmaktadır. Girişimsel Nöroradyoloji konusunda uzman bir doktor, görüntüleme (floroskopi) eşliğinde özel ameliyat aletleri kullanarak işlemi gerçekleştirir. Doktor, sırttaki küçük bir kesiden girerek, omurga kanalından ufak kemik ve fazla doku parçacıklarını çıkartır. Böylece omurga kanalının sinirlere yaptığı baskı giderilir, hastanın ağrısı diner ve hareket kısıtlaması ortadan kalkar.

MILD OLMAYI DÜŞÜNEN HASTAYI NELER BEKLİYOR?

MILD, hasta açısından oldukça kolay ve hızlı bir uygulamadır. İşlem, lokal ve damar yolundan sakinleştirici anestezi uygulaması ile gerçekleştirilir. Genel anesteziye gerek duyulmaz. Hastaya işlem sırasında dikiş atılmaz. Kesi üzerine uygulanan bir yara bandı ile hasta taburcu edilir.

Omurgaya hiçbir implant (çivi, tel vb.) yerleştirilmez. Hasta aynı gün evine gidip, birkaç gün içinde normal aktivitelere döner.

MILD HANGİ HASTALARDA YARARLI BİR TEDAVİ YÖNTEM MİDİR?

MILD uygulaması için, omurga kanalı darlığına bağlı olarak, kısa süreli yürüyüşlerde bacaklarına ve kalçasına ağrı giren ancak otururken çok fazla ağrısı olmayan hastalar idealdir. Radiküler ağrı denilen tek bir sinirin sıkışmasına bağlı lokalize ağrılarda aynı başarı sağlanamayabilir.

Herkese sağlıklı günler dilerim…